2 juni 2018

Fresbeegolf, förkylning och hälsosammare kost.

God kväll!

Gårdagen blev riktigt skoj, var och provade på fresbeegolf till Kokkola med en kompis.
Rätt så skönt väder var det även om det blåste ganska svalt, men solen sken åtminstone.
Efter att vi spelat färdigt så for vi till hennes och diskuterade allt mellan himmel och jord. Trevlig kväll, saknar att ha nära till alla vänner så man bara kan ta en "kaffe" (inte för att vi dricker kaffe, men talesätt) spontant sådär bara. Lite skillnad på 4 och 60 km...
Nåå, jag har ju bil så det är ju inga problem att ta mig nånstans, jag körde betydligt mera förr så inte gör sträckan nåt för min del.

Imorse när jag vaknade kände jag att det inte bara är träningsvärk som gör att musklerna värker i kroppen, utan en förkylning som tyvärr har hittat mig också. Helgens träning blir vila istället, bara att ta det på nytt nästa vecka då.
Har tänkt att förutom träningen börja äta lite hälsosammare igen. Undvika onödigt socker in i veckorna, för min kropp mår mycket bättre utan allt extra socker. Sen är det nåt annat om man blir bjuden på gott, tänker inte bli lika strikt som ifjol ;)

Har lite mindre roligt att ta tag i imorgon också, städa... Kommer in otroligt mycket grus nu och i min lilla etta går det inte många dagar förrän det är lika skräpigt på golvet igen som innan jag dammsög. Fast även om det är tråkigt att städa så känns det bra efteråt med ordning i lägenheten.

Nu ska jag söka mig till sängs, hoppas på att förkylningen bara är på snabbvisit.

Bjuder på lite kattbilder från idag, som den crazy catlady jag är.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar