30 maj 2018

Går framåt med träningen

God kväll!

Måste faktiskt säga att det börjat gå bra med träningen.
Igår blev det en springtur med hundarna på ca. 4 km, en klar förbättring sen ifjol såg jag på sportstracker. Då sprang jag samma sträcka på 1h, gick mycket mera då. Igår blev det på 36 min och jogging hela vägen. Kan väl konstatera att ridning är bra konditionsträning det också med tanke på att lördagens springtur var den första på 1 år.

Idag så har jag fixat stallet och ridit före jag for på gym. Blev styrketräning av mage och rygg.
I ridningen har jag märkt att min högra sida är svagare än vänster, och det tror jag beror på att jag lyfter vattenhinkar med höger arm för det mesta, så musklerna på vänster sida av magen tränar mer...
Jag är också svag i nedre delen av ryggen, så fokuserar på att stärka hela ryggen då jag tränar, det gynnar mig i ridningen då jag behöver använda ryggen en del.

Att träna gör gott för psyket. Ångesten är mindre när jag tränar och det är riktigt skönt faktiskt.

Morgondagen vet jag inte hur det ser ut träningsmässigt, ska till Kokkola med en kompis och spela frisbeegolf så jag får se vad jag hinner med. Antar att det bara blir att fixa stallet.

Jag skriver mera imorgon, ska söka mig till sängs nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar