20 oktober 2017

Tisdag, Onsdag, Torsdag, Idag, negativ m.m.

God kväll!

Alltför länge sedan jag bloggade nu igen.
Mitt mående gå lite upp och ner igen, så jag är inte på topp just nu. Nåjaa, i Tisdags var jag till Seinäjoki med lillebror och mamma. Före vi for red jag Cadi ett kort pass och fixade stallet så jag skulle ha det färdigt sen när vi kom hem, vilket var riktigt skönt kan jag säga. Vi började med att äta lunch vid ABC och sen for vi till Hööks, som var huvudorsaken att vi for till Seinäjoki. Handlade allt möjligt nödvändigt som jag behövde, kan bara konstatera att hästsaker kostar och mycket hittade jag som jag ville ha, he he... För leva fattigt resten av månaden nu. Men inhandlade bl.a en ny foderkrubba åt Cadi, höpåsar, transportskydd åt Cadi, en boxskylt åt Rusin, foderämbar med lock, nya ridbyxor och shortchaps till mig, en sadelgjord, nya stigbyglar, ett bett, bettskivor... Ja, en hel del helt enkelt.

I onsdags var hovslagaren hit och Cadi fick vinterdojor. Red henne en stund på kvällen också och jääävligt pigg häst. Rusin tricktränade jag lite.

Igår så var det en dyster dag här. Lilla Leo, som varit vårt flasklamm, dog ganska plötsligt. Han blev bara 3 år gammal, vet inte vad han fick... Så ett djur mindre igen. Han var så mysig och speciell. Vila i frid Leo, 2014-2017...
Longerade Rusin också igår och hon var duktig, men annars var det en ganska så seg dag.

Idag så steg jag upp 7 för att mata hästarna. Var på minus imorse och jävlar vad det var kallt... Ser inte alls framemot vintern... Red Cadi också ikväll och pigg häst. Men hon började lyssna i alla fall efter lite om och men och vår lilla "tävling" om vem som var mest envis. Fixade stallet sen och efter det har jag inte gjort så mycket. Lagade tortillas åt mig ikväll. Ångesten och måendet är sämre igen. Tycker inte om helger längre. Känner mig på nåt vis ensam och har ingen energi till att ta tag i nåt. Nå, man får ta dag för dag bara.

Nu ska jag börja söka mig i säng, för börjar bli rätt så trött faktiskt, go'natt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar