23 oktober 2017

2017- Året som bara blev så fel

Mitt bloggande är verkligen inte på topp. Nåjaa, Mitt mående går lite i vågor och har en period då jag är så förbannat trött. Jag klarar inte så mycket som jag skulle vilja ännu, kroppen säger ifrån... så datorn var inte igång nåt igår. Sen har jag helt missat att min medicin började ta slut, så var lite sen med att förnya receptet, för se hur det går att vara utan medicin några dagar då tills jag får nytt. Nåjaa, måste hålla bättre koll till nästa gång, sista tabletten far imorgon.

Just nu koncentrerar jag mig mest på hästarna och djuren. När jag håller på med dem så kan jag komma undan ångesten och få en paus från allt det negativa. Därför har jag börjat rida och träna hästen igen så jag ska ha något att koncentrera mig på. Men då är jag också en person som gärna har ett liv utanför djuren med... Men det kommer.
Är också led att kroppen inte orkar med allt jag vill. Skulle så gärna vilja börja söka arbete, men måendet är fortfarande inte i ett stadie att jag orkar eller klarar av att arbeta ännu. Märker bara av hur slut kroppen blir att jag har börjat ha ett schema åt mig i stallet och när jag gör upp ansvaret för det. Det är inte som det brukar... min energi finns inte just nu. Vilket kan göra mig frustrerad emellanåt då jag inte orkar på samma sätt som jag brukar. Men jag är på väg, en väcker dag är jag tillbaka igen... Trots allt blir det ju faktiskt bättre lite hela tiden nu, så jag hoppas att jag börjar orka mera tills nästa år. 2017 gör 2013 sällskap i att vara något av de sämsta åren, 2017 tar dock priset. Är ju ännu två månader kvar av 2017, men mitt negativa jag säger mig att det knappast lär hända så mycket dessa månader. Förstår inte hur detta år som skulle bli det bästa bara blev så fel. Min stora dröm gick i uppfyllelse i början av året, men nog förstörde jag allt ändå. Får dåligt samvete över att känna som jag gör, då det finns de som har det så mycket värre än mig, men det känns ändå som om jag förlorat så mycket jag byggt upp iår. Har aldrig känt så många känslor som i år, allt har varit en salig blandning av total lycka, besvikelse, ilska, sorg, förväntansfull, glädje, förhoppningar, depression, ensamhet, lättnad...och känslor jag inte ens visste existerade. Negativa såna. Har nog inte varit med om ett år som tagit så hastig vändning som detta. Fy fan säger jag bara. Men det är ju så länge man lever som man lär sig, och nu är jag en erfarenhet rikare i livet. Jag hoppas att det bara kan bli bättre nu. Är ju redan bättre än i somras, tackvare att jag kommit över vissa saker jag faktiskt trodde att jag skulle komma över och jag har insett att detta beslutet var det bästa i situationen.
Mera motgångar orkar jag inte med.

Ne nu ska jag sluta fundera och söka mig till sängs, har en bra dag imorgon att se framemot åtminstone :) GOD NATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar