1 oktober 2017

Lite alla möjliga känslor

God eftermiddag!


Det har blivit en liten oförberedd bloggpaus här. Orsaken är den att min ork har varit som bortblåst.
Har inte klarat av att tänka på nåt extra, ångesten och psykiska måendet har en värre period igen, men det är bara att bita ihop och komma igen starkare.
Jag är slut i kroppen på ett sätt jag inte känt av förr. Kroppen är som bly när jag ska upp ur sängen, ögonen går i kors och jag har svårt att fokusera. Red i torsdags och fredags, superduktig häst för övrigt, och kände att kroppen hade svårt att orka med. Jag orkade inte hålla igång helt enkelt, och red  inte ens länge. Nä ush och fy, hoppas det snart ger sig.

I fredags hade jag en bra dag. Var på besök till krombi och vi hade det riktigt roligt och trevligt, och mätt av allt bulla blev man. Skrattade och skämtade som vi brukar, haha. Blev lite senare än tänkt men tiden flyger iväg när man umgås med goda vänner.

Gårdagen var jag bara riktigt trött och spenderade i princip hela dagen i sängen. Hade en envis ångest och en känsla av saknad efter något, som om något fattades och jag kände mig ensam. Tankarna snurrade i huvudet och jag hade en svacka helt enkelt. Nåjaa, det är bättre idag på den fronten. Ångest har jag, men det är något som sitter i, den är hanterlig åtminstone.
Ska försöka mig i stallet idag, men ingen ridning, för min kropp skulle inte alls orka det.

Ska se när nästa kroatieninlägg kommer upp. Vågar inte lova nåt, då min skalle inte klarar av att tänka klart.
 Lite av ett gnällinlägg, men det positiva är att jag börjar komma mer och mer i form, trots svackorna, jag är inte riktigt lika deppad längre, tack och lov.

Ha en fortsatt fin Söndag!

Mitt hår har överträffat sig själv. Har aldrig haft så långt hår som nu. Pannluggen behöver sig en trim ser jag nu...

Har sällskap av mammas katt, Ossi atm. Ossis och min relation är lite speciell. Ibland tål han mig inte och fräser och morrar åt mig. Ibland är han som nu att han kan ligga bredvid mig och gosa flera timmar ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar