2 oktober 2017

Bättre dagar finns, tack å lov

God kväll!

Tycker att jag inte har riktigt koll på vad det är för dag idag, men måndag är det visst, hah, alltså en ny vecka med andra ord. Bara jag som alltid tyckt att Måndagen har varit den värsta dagen på veckan? Eller Söndagen kanske har varit det för min del... Nåjaa, dag som dag.

På tal om dag, vad kan jag säga om denna dagen då? Har varit trött. Förstår inte vad detta är för trötthet jag har nu, den ger sig inte. Sitter det fortfarande kvar av förkylningen? Jaa, inte vet jag.
Har ridit ikväll, lite hoppning. Skulle hoppa en liten bana jag byggt upp men Cadi var så förbannat pigg och stark så det gick knappt att svänga henne, hon blir så när hon blir övertaggad och att hoppa många hinder i följd är suuuuuuuuper kul enligt henne. Hon sökte nästa hinder och hade sån fart att jag hela tiden fick göra lite övningar som skulle lugna henne. Bara att konstatera att hon är för stark på vanligt tredelat tränsbett i alla fall fast jag ville få det att funka. Men det är roligt att hon tycker om att hoppa, satt mest och skrattade åt henne. Ska se om jag får nån att filma imorgon om jag provar att hoppa då också, men då det ska regna så jag måste se hur ridplan är i skick då.

Ångesten idag då? Den är bättre, hade ångest imorse men i skrivande stund så har jag bara lite ångest jämfört med de senaste dagarna, vilket är otroligt skönt måste jag säga. Var en sån adrenalinkick att hoppa en övertaggad häst så jag glömde ångesten för en stund.

Nu ska jag ta det riktigt lugnt bara och sen försöka somna lite tidigare ikväll.

Go'natt från mig

Jag å Cadi 2012, hon är i bättre form nu, trots sina 19 år ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar