26 oktober 2017

I-landsproblem och en märklig trötthet

Oj oj, här har det ekat tomt. Har inte startat datorn på några dagar. Men har haft rekordmånga läsare under tiden, tack allihopa! Jaa-a, vad ska jag säga? I måndags var jag till krombi och hälsade på en kompis, trevligt var det. Sen har jag inte gjort så mycket resterande dagar. Det vanliga bara, ridit och fixat stallet.
Har egentligen en hel del jag borde ta tag i, men jag klarar psykiskt inte av det. Jag borde reda upp mina kläder som varit i sopsäckar och på mitt golv sen jag flyttade tillbaka. Det gör på ett sätt ont att ta tag i allt och lägga tillbaka i klädskåpet och sortera. Inte ens efter tvätt orkar jag ta tag i det. Jag får ångest bara jag tänker på alla saker jag borde se igenom. Ja, mycket har ändrat på ett år, ifjol packade jag ner allt.
Årets första snö har kommit idag också, tillome det ger mig ångest. Varje ny årstid och varje ny extrahelg ger mig ångest. Påminner bara om hur mycket tid som gått och att jag inte kommit nånstans. 23 år, borde hunnit längre än jag har kan ju tyckas. Nå, det är bara jag själv som kan ta tag i mitt eget liv, ingen kan fixa det åt mig. Brukar vanligtvis denna årstid börja se framemot julen och nyår, vilket jag tycker är en mysig tid. Men inte i år. Det kommer att bli en jobbig period att ta sig igenom. Jag vet att det kommer att kännas bättre när jag väl är där, men det känns bara så ensamt just nu. Tanken på julstädning, julpyntning och allt däremellan ger mig bara ångest. Då hamnar jag att ta tag i saker jag skjutit upp. Aldrig trott att jag kan må på detta sätt av så enkla vardagssaker. Visst har jag aldrig gillat att städa, men inte har det nu nångång gett mig ångest och enorm psykisk trötthet.
Skulle så vilja resa tillbaka till Kroatien, där fick jag koppla bort allt vad vardag och beskymmer hette. Japp, snön ger mig ångest, vilket kanske märks...

Nä nu blev ju inlägget alltför negativt. Kan ju dra lite positiva saker här också. Cadi har jobbat duktigt när jag ridit henne nu de senaste dagarna. Riktigt stolt över henne. Och jag fick klippt min pannlugg så att den ser mer vårdad ut igen. Och sen då jag var till Krombi då i måndags. Det var veckans positiva åtminstone :)

Alltså jag gillar att blogga, men tröttheten ligger som ett moln över mig så jag kommer mig bara inte för att sätta mig och skriva. Har hur många bloggidér som helst på G, men måste göra ett litet upplägg. Vet inte vad det är för trötthet som sitter i nu bara. Jag går och sova runt 11-12 och vaknar 10-11. Jag brukar vanligtvis bara sova 7h så är jag pigg sedan och igång hela dagen. Har nästan aldrig kunnat sova längre än det. Nu fast jag sover 10-11h så blir jag trött efter att ha varit igång en liten stund. Är pigg då jag vaknar, men när jag gjort något måste jag gå och vila några timmar för att sedan orka i stallet. Rider 1h och fixar stallet vilket brukar bli 3h, efter det är jag helt slut igen. Orkar ju inte en hel dag heller om jag inte går och vilar en stund på eftermiddagen. Kroppen blir som bly och jag är trött. Nåväl, nångång ska det väl bli bättre. Nu ska jag söka mig till sängs, Go'natt allihopa! Kom ihåg att inte skämmas om du mår dåligt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar