12 oktober 2017

Har överträffat mig själv med det enklaste

God eftermiddag alla läsare och ickeläsare!

Har överträffat mig själv idag. Har både stigit upp redan klockan 8 och lagat mat. Japp, lagat mat. Borde inte vara en bragd i sig egentligen, speciellt inte med tanke på att jag är utbildad kock, men denna sommaren har det inte gått så lätt. Har typ mest orkat värma upp pyttipanna åt mig direkt ur frysen eller ätit färdigmat. Någon gång har jag nog lagat nåt enkelt. Det blev ingen svår mat idag heller, blev en vanlig basic köttfärssås (murusås) och makaroner. Och matlagning som är vardagligt och enkelt fick jag ångest av... Tänk att en så enkel och vardaglig sak kan ge en ångest. Ser inget roligt i matlagning längre heller. Suck...

Nå, ska fara i stallet nu och mocka så jag får det undan lite tidigare idag, sen blir det att rida. Ska se om jag hoppar eller rider över bommar, beror på underlaget. Men tycker att det borde vara ganska torrt nu. Mitt hästintresse är så gott som tillbaka efter några års frånvaro och jag har som mål att tävla igen. Orsaken till det är nog att det är det enda som löper på bra i livet just nu och det enda som inte ger mig ångest. Det går att jag har nåt att träna mot och ha som mål, så jag kan se framåt på nåt. Ja, och idag är en dag med ångest, därav min negativitet. Jag vill nog ha en del av livet igen som inte endast kretsar runt hästarna...

Nå, ska sluta gnälla nu och börja göra något vettigt. Höres!

Eftersom jag varit så dålig på att fota senaste tiden får en bild från i somras på Rusin pryda inlägget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar