10 oktober 2017

Blandat blandat

God kväll från mig!

Kan inte riktigt säga att dagens väder har varit direkt härligt, Blött, regnigt och allmänt lerigt. Fy. Japp, jag inleder med dagens väder, hah. Nåjaa, det slutade regna nu till kvällen så red Cadi en stund i mörkret. Pigg häst minsann, lite besviken blev hon då hon inte fick galoppera idag. Det är ganska förvånande att ridplan går att rida på än, med tanke på att den bara är en uppharvad hage.
Har också stängt till hästarnas vindskydd, det var alltför lerigt utanför så vi ska jämna ut det före det fryser på så vi inte har så ojämnt där i vinter sen. Så fick fixa en liten provisorisk höstation så att vi inte lägger höet direkt på marken.

Igår red jag också fast jag hade förbannat ont i magen. Mådde inget vidare sen på kvällen så jag orkade inte starta datorn, därför kom inget inlägg igår. Men duktig och pigg häst hade jag. Alltid pigg, haha.

Ångesten är smått tillbaka nu igen. Det har varit en del de här två dagarna tyvärr som stressat mig. Kan det aldrig få gå en period helt utan problem? Kan i alla fall konstatera att 2017 inte varit mitt favoritår precis. Nåjaa, man får bara ta och försöka göra allt bättre igen, kan inte så mycket annat.
Positivt är att jag börjar få utkomststöd från imorgon, tack å lov! Så behöver jag inte ta mera från sparfonden. Vilket är riktigt skönt.

Nåjaa, ska börja söka mig till sängs nu. Go'natt!

Kroatien...Inga beskymmer... Vill tillbaka!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar