13 juni 2012

ojdå

Har inte bloggat på länge... Nåjaa.

Helgen blev riktigt bra :) Lina var hit och Vissi fick träna, hundarna gå lite agility och så var det traktorkörning, kul kul :D Var också en vända in till jepocentrum i lördags på kvällen och köpte glass, vilket tod 3 h ;) Mkt skedde, höhö... Var nästan bara vi, men men, vad kan man när man bor i ett litet råtthål som detta? :) nemen nu var jag elak åt lilla jepo...
Var också för första gången i mitt liv på traktorpulling ;D  Var roligare än jag trott ;o Men regnigt och man blev geeenomblöt :P Men efter söndaan blev jag sjuk, mindre trevligt, febeeer<3Har bara förkylningen kvar nu, men jävligt irriterande. Fast vädret var fantastiskt igår och idag, riktigt sommar.

Annat då... joo, hästen min har gått och blivit ordentligt halt... Vet inte varför än. Trodde det var en hovböld, men hovslagaren hittade inget igår, men han trodde att det kunde vara bakterier som tagit sig in via lamellranden på hoven, vilket verkar troligt. Jag har också funderat på hovbensfraktur, men hon reagerade ju inte på visitertången och inte heller när man trycker ihop trakterna... så knappast. Men hon får (tyvärr) bara stå i boxen nu tills jag e säker på vad det är, så inget blir värre. Ska ringa veterinär imr och se om vi hamnar att åka in till klinik för att röntga hoven. Jeejee, lättlastad häst, eller så inte o.O

I helg blir det också full rulle. Redan imr blir det körlektion, skulle ha varit i måndags, men fick feber då. Fredag halkbanan (ska bli ganska kul ;) Lördag blir det att fara till NURK, vilket e nästan 2,5 år sedan jag var där sist, så på tiden, och se ponny FM i fälttävlan :) På kvällen blir det jeppis, Linas, på popkalaset :D

Jaja, det var det, hade gott så ser jag när jag bloggar nästa gång då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar