26 maj 2012

Jaa, igen, vem vinner?

Underbart väder har det varit idag! Och har till och med lyckats bli lite brun, he tar se :D

Jamen dagen har rusat iväg i väldans fart, men å andra sidan steg jag inte upp förrän 12 heller...
Har hunnit fixa stallet och just har jag kommit tillbaka från en 4 km joggingtur med hundarna, orkade inte den längre rundan idag då det var så varmt och jag ännu inte e i fullt skick sen jag var sjuk ;) Men har blivit förvånad hur bra min kondis blivit :o Det hjälper att träna nästan varje dag.
Och något jag har lyckats med nu, som jag inte trodde, e att jag slutat äta chips och godis, eller iallafall minskat på det. Godis har jag inte ätit på över en månad, ser det inte ens som gott längre, men choklad har jag nog ätit någon gång ibland, men äter inte godis 1 gång i veckan längre, utan mer sällan och då bara choklad ;) Chips hade jag lyckats med att hålla upp en månad, men förra helgen så blev jag bjuden och då tackar man ju inte nej, och idag blir det chips för att det är ESC ;) men bara 1-2 ggr i månaden eller mindre är mitt mål. Och har lyckats bra med det hittills :) Och tränar gör jag så gott som varje dag, jag av alla personer ;D Och att fixa stallet kan man nog räkna som träning, + ridning, aktiv aktiv ;) Förr var jag lat, orkade mig knappt ut på en promenad ;p Men har nått mitt mål, träna nästan varjedag och minska rejält på godis och chipsätandet, vilket jag nu gjort, så till skillnad från många andra satsar jag inte på att gå ner i vikt, utan att må bra :) Fast skulle ljuga om jag skulle säga att jag är nöjd med mig själv, för visst har jag i tankarna att jag vill gå ner mer, men försöker slippa det ;p Men inget negativt nu, nej n0ej!

Men nu över till lite ESC-snack. Vem vinner ikväll då? Sverige e ju bombsäkra på en seger de, hoppas just därför att de inte vinner. Jag tror på Ryssland, inte min favorit, men speciella e de minsann, så förvånar mig inte om de tar hem segern. Irland var min favorit ifjol (Jedward som återigen e med) men iår så tycker jag inte riktigt om låten. Den e för vanlig och för mycket pomp och studs från Jedwards sida, enligt mig. Det är bara folket som avgör, så vi får vänta med spänning på segraren ;)

Ha det gott folk!

Rysslands bidrag. Som sagt, speciell...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar