24 maj 2012

En viktig idivid i mitt liv

Inte många som förstår bandet man kan få till en häst, inte ens de som säger sig älska hästar och bara hänger på ridskolan. Nej, för att verkligen förstå det krävs en speciell häst i ens liv. Många tycker också att det e fjantigt och onödigt med hästar och ridsport, men de stackars människorna har inte mod nog att ha kontroll och kontakt med en 500 kg klimp. En häst ger mycket, men kråver inget tillbaka, en häst kan bli ens bästa vän. Förstår mig inte på folk som bara vill tjäna pengar på en häst och köper för att sälja, det e fel, inte heller bra för hästen.

Och jag har haft turen att få växa upp tillsammans med en speciell en, Cadita, hon har alltid varit min, och kommer att stanna hos mig hela livet. 

Foto för alla bilder: Lina :) (COPYRIGHT!)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar