28 maj 2012

Go'kväll(natt)!

För att det snart e sommar!
Jaha, vad kan man säga om ESC? Grattis Sverige. Som märks var det inte min favorit, men låten e riktigt bra nog och Loreen e duktig, så inget illa menat åt det och inte kan man vara nöjd varje år med vinnaren. Det e ju ändå bara esc, nya vinnare varje år endå ;)

Jaha, dagen då? Började skit när vi skulle föra ut hästarna. Cadi hade nämligen bestämt sig för att hon ville äta gräset utanför hagen istället för att gå in... vilket resulterade i att hon slet sig och for iväg när jag skulle stänga, jejj! Fick jaga hästfan en bra stund och tack och lov fick vi fast Vissi igen innan hon hann ta sig ur hagen, annars hade vi haft hästarna springande i halva byn (!) Nåjaa, inte så mycket förstört, förutom ett söndertrampat grimskaft, mitt bästa dessutom, men de e ju inte så dyra och finns att få tag i var som helst nästan ;) Men efteråt var inte Cadi min favorit kan jag säga... Men skämdes gjorde hon när jag gav henne en liten utskällning, för hon vet när hon gjort något fel och så blev hon en riktig ängel när vi gjorde ett nytt försök att leda dem till hagen ;) Skojjig häst det där...
Men Cadi var helt härlig att rida idag, fick galoppskänkeln att funka, så nu kan hon den i vänster, så när vänstergaloppen e stärkt ska vi börja jobba med höger. Hoppade även ett litet kryss på kanske 25-30, latjo-lajbans tyckte Cadi ;) Meningen var inte att hon skulle hoppa, utan lära sig lyfta benen, men Cadi hade egna planer... Men tog bara 3 språng (varav 1 var ett riktigt glädjeskutt!) för att hon haft en skada i ena frambenet, så vågar inte ta några risker och tar det lugnt. Var också snart ett år sedan jag hoppade sist, men min ridning börjar komma tillbaka, jajj :D Men imorgon blir det lugn ridning, vill ju inte anstränga hennes ben för mycket. Men hon har inte varit varm i det på en god stund och ingen radikal värmeökning efter ridningen heller, men ändå. Ska skaffa BoT åt henne, har läst på om det och tror det e vad som behövs.

Nemen nu ska jag ta och gå till sängs, även fast jag har sommarlov har jag mycket att göra. Bl.a ska jag börja hjälpa till med jordbruket...jejj...

Morgondagen ser ungefär ut såhär:
06:30 uppstigning
07:00 ut med hästarna
           fixa stallet
           städa ordentligt (tvätta täcken, lindor, schabrak)
           måla bommar (egentligen förra sommarens projekt, men...)
           bygga cavalettin
10:30 fylla på mat åt hästarna
11:00 Långlänk med hundarna
17:00 Göra vad fasiken jag orkar eller vill ;)
17:00 Rida Cadi
          låta hästarna beta

   tidsschemat kommer inte att hållas, det vet jag redan ;) kommer mig knappast upp halv 7... kl. e ju redan 00:38, såå, får se....

Go'natt!

Ibland kan jag vara så förbaskat irriterad på den här hästen att jag får lust att sälja henne,
men ångrar mig snabbt för
oftast (alltid) e hon min bästa vän så det kommer aldrig att ske!
foto Lina :) (thenewdara.blogspot.com)



        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar