23 juli 2011

My life is back and I love it!

Äntligen. Äntligen ääntligen äntligen leker livet igen. Har inte varit utan ångestkänslorna på månader, men NU, bortaa :DD Detta var meningen att bli en tråkig dag som de flesta på detta värdelösa sommarlov, men det vände när jag fick ett samtal från min bästevän om vi skulle ta och dra iväg till jeppisdagarna. Bestämbe oss och fixade skjuts. Så var det bara att fixa sig och så iväg en 4-tiden. Och så roligt det var att äntligen få gå ut, har inte gjort det på jag vet inte hur länge!

Först anlände vi till Jeppis lite över 4 och strosade runt på gågatan tills vi for mot Halpis för att köpa nåt. Fick tag i Tettan som senare mötte oss vid ingången av Halpa-Halli. Ingen av oss hade ätit någon ordentlig lunch så vi for ut får att söka oss iväg nånstans och få i oss lite mat. Långt hann vi inte förrän Tettan såg några vänner och sprang för att hälsa på dem ;) Hälsade lite på dem sedan innan vi bestämde oss för att skiljas åt och Tettan och hennes gäng gick mot Vietnam-restaurangen och jag och Hedd mot Kotipizza, men vi skulle ses senare. Mätta och nöjda for vi sedan iväg mot BION för att checka filmäget ;) Väl framme vid KinoCity såg vi att inte filmerna sändes rätt tid så vi tog en sväng och jag köpte några vårullar och så styrde vi iväg mot Prisma. Efter ett besök där (några h) ringde Tettan och vi mötte upp henne igen. For mot citymarket och sedan in mot centrum igen. Satt och pratade en stund, tållade planlöst runt, WC-besök på Halpis (PINSAM situation! Jävla dörrar!) (;DD) ut igen för att återigen bara gå runt runt i några timmar å träffa på känt folk. Träffade också min jobbarkompis från Mirka. Najs att ta ett snack med henne igen också :D
 Vid halv 10/10-tiden satte vi oss nära torget (Ja Hedd, ditt sällskap var trevligt ;)   för att vila benen en stund. Några minuter senare dyker Tettans gäng upp igen och joinar oss. Har ett trevligt samtal innan Jag, E, E, E, H och A drog mot Makuuni. Men blev en snabb vändning när vi med ännu mer folk drog iväg mot en mindre trevlig situation... Men jag och Hedd var tvugna att dra oss iväg en 11-tiden för att senare springa runt polishuset för att få syn på Paradise Oscar. Men fick tyvärr nöja oss med att höra honom live bara :/ FAN ATT MAN INTE E 18 än -.-. Nåjaa, sedan till Prisma parkeringen med E å V och fjanta oss och snacka skit för att något över 12 bege oss hemåt.

Och jag hoppas på en minst lika trevlig kväll imr. Men nu, Go'natt! Gotta love my life!



En mindre trevlig händelse man fick läsa om när man startade datorn var om bombdådet i Norge, Oslo. Vad jag vet kom inga jag känner till skada, men håller de omkomna och skadade samt deras anhöriga i varma tankar! #PrayForOslo #PrayForNorway

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar