24 maj 2011

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides ; Recension

Nu ska jag äntligen skriva recensionen om vad jag tyckte om Pirates 4 ;P Blev inget igår :P

Jag fick ingen känsla av att det var pirates i början, förrutom när musiken kom och vattnet filmades. Men tyvärr märktes det för bra att regissören inte var den samma, tyvärr. Det går inte att beskriva på vilket sätt det inte var som Pirates, men det var något som skilde denna filmen från de andra. Den var rätt ofta ganska tråkig och inte alls samma typ av humor som i 1,2 och 3. Besättningen var nya, alla andra skådespelare var nya förrutom Johnny Depp (Jack Sparrow) Kevin McNelly (Mr. Gibbs) och Geoffrey Rush (Kapten Barbossa) . Hade det inte varit för det och musiken, som tack och lov igen gjordes av Hans Zimmer,  hade filmen inte alls varit en Pirates. Men det syntes att det börjar bli för mycket och en femte kommer ännu ut. Men mot slutet av filmen fick jag en känsla av att det var en Pirates, men det var nog något ändå som saknades, Will och Elisabeth. Och även papegojan som inte heller alls var med. Men jag undrar om det kanske e en ny version av Pirates, och många tyckte den var den bästa, men jag håller min åsikt om att tvåan e den allra bästa ännu ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar