10 juni 2018

Det är nu som man är vuxen...

Hej på er i sommarvärmen!

Eller ja, här är det riktigt varmt och kvavt i luften idag. På gott och ont...

Mina planer för dagen är att ordna upp i stallet och rida hästen. Om det går för all ohyra vill säga...
Mot kvällen är planerna att min barndomskompis kommer till mitt och vi ska köra lite Mariokart ;) Du blir aldrig för gammal för att spela Wii, haha. Bra med barnasinnet kvar säger man ju.

Städade lägenheten idag också så nu är det gjort för denna vecka. Även en massa smutstvätt har jag lyckats samla ihop så det ska tvättas. Har ingen egen tvättmaskin, och att dra smutstvätten av och an är inte det mest praktiska. När det är tvättat ska det då vikas och tillbaka sen. Skulle vara mycket enklare att ha en egen tvättmaskin så man inte skulle behöva konka kläderna fram och tillbaka. Tvättmaskinen har inte varit högsta prioritet än då det funkar att tvätta vid föräldrarnas, men nog är det ändå nåt som ska investeras så småningom.

Jaa-a, det var enkelt förr då man var barn. Inte behövde man tänka på allt som man måste idag. Men å andra sidan så är jag nog hellre vuxen, man har en bättre syn på saker och ting, samt så förstår man sig på vad som faktiskt spelar roll i livet och inte lägger energi på sånt som i det stora hela har så stor betydelse.

Nää, detta blev inte mitt bästa inlägg, så får skriva mera sen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar