28 maj 2018

Tagit tag i träningen igen - gjort upp en liten utmaning för motivationen

Denna helgen for i ett även om det inte blev tävling som tänkt. Har inte alls hunnit starta datorn, vet inte vart tiden flugit iväg.

I alla fall, denna helg blev det äntligen av att ta tag i träningen igen. Kan säga att jag har jävlig träningsvärk idag, haha.
I Lördags for jag med syrran på en springtur. Jag har ju inte alls tränat på annat vis än ridit det senaste året, så blev riktigt överraskad av hur bra min grundkondition fortfarande är faktiskt. Vi gick först ca. 1 km sprang 4 km och fortsatte sedan runt och promenerade nästan 5 km. Så allt som allt blev det lite under 10 km hela rundan. Förvånad över att jag orkade springa 4 km i ett sträck, det var ju där jag slutade ifjol, så att börja igen på samma sträcka efter ett år var överraskande.

Igår var vi på gym och jag tränade rygg och mage. Och fy fan säger jag bara, där har det nog försvunnit en del...
Sist jag gymmade var nångång i Juni ifjol, då tränade jag också mage och rygg. Gjorde då 50 x 65 kg i marklyft. Igår blev det 30 x 45 kg och så orkade jag inte mer. Samma sak med övningarna jag gjorde på marken. Fick ta det jag klarade av i en minut förr i 2 x 30 sek. istället. Men nog kommer det tillbaka bara jag fortsätter, men blir nog inte lika aktivt gymmande som förr inte.

Men jag och syrran har valt att ha en liten "utmaning" eller vad man ska säga för att hålla motivationen uppe. Varje helg har vi som mål att öka vår  joggingsträcka med 0,5 km. Slutliga målet är att i höst klara av att jogga hela 10 km:s sträckan vi nu for i Lördags.

Inom styrketräningen så är det bara att bli starkare som är målet. Vi har inte riktigt funderat ut något mer inom det.

Vi får se hur vi lyckas. Idag är min plan kanske en joggingtur med hundarna när det blivit lite svalare, är så otroligt varmt just nu så ska se hur det blir. Först blir det att fixa stallet åtminstone.

Gammal bild från ifjol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar