14 maj 2018

En ny start

Hej igen!

Ja, vad ska jag säga? Jag är nog inte den bästa bloggaren då jag inte kan hålla mig till EN blogg... suck antar jag?

Jag har ju sedan Februari drivit min hästblogg som till 100% har handlat om min vardag med hästarna. Den bloggen har gått över förväntan och jag är riktigt nöjd över responsen jag fått på den! Men jag har valt att lägga den åt sidan tillsvidare då jag just nu inte har orken till ridningen och hästarna på det vis jag skulle vilja. Därför har jag valt att lägga lite runt hästarna åt sidan ett tag för både min och deras skull. Känner att jag då heller inte kan leverera de inlägg jag skulle vilja göra. Istället för att få en halvbra/halvdålig blogg så får den ta en paus. Men jag gillar ju att blogga och dela med mig av lite allt möjligt, så efter lite funderande valde jag att ta upp bloggandet på denna portal igen.

Men vad kommer jag blogga om denna gång då? Något som jag skrev om innan hästbloggen var psykisk ohälsa då jag det senaste året har mått sämre än jag gjort förr. Jag har haft en otrolig ångest och svårt att sova i perioder, även perioder då jag knappt klarat att ta mig upp ur sängen.
Sen några månader tillbaka mår jag mycket bättre. Jag är inte där jag vill vara ännu, men på god väg. Visst har jag dagar då jag inte ser nån mening med att stiga upp ur sängen och bara är allmänt led allting och önskar en stor förändring genast. Men jag är ändå på en annan nivå än vad jag var under sommaren 2017. Jag har blivit mera social igen, jag gillar att vara ute och träffa folk igen, hitta på saker. Något som var en stor vändpunkt var Kroatienresan i September. Jag har även skaffat en egen lägenhet där jag bor med min katt Missy.

Varför jag kommer att skriva om psykisk ohälsa också är för att många blir dömda för att de lider av ångest eller utmattning. Finns många som inte förstår varför inte vissa orkar eller klarar av att studera eller jobba, något som är självklart för många att man ska orka med. Och varför en riktig ångest är något annats än "lite ångest alla har då och då". Själv bryr jag mig inte längre om vad andra tycker om att jag mått dåligt psykiskt och inte klarat av att jobba. Vill de döma mig, fine, deras problem och inte mitt. Men alla klarar inte av att tänka så utan tar åt sig. 

Det finns även annat än psykisk ohälsa som kommer att komma upp på bloggen. Jag kommer att skriva om min vardag, berätta om lite olika tankar & funderingar, dela med mig av recept och, förstås, FOTON. Fotografering är något jag tycker är riktigt roligt och många inlägg med foton kommer det att dyka upp kan jag lova.

Nå, jag börjar smått nudå så ser vi. Hörs i nästa inlägg, ta hand om er ni som läser!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar