17 maj 2018

En "måbrakväll" & få in träningen i vardagen igen

God kväll, eller snarare natt.

Måste ta och säga att jag har haft en riktigt bra dag idag. Och dagens värme! Hoho, +28 grader och 16 Maj, inte varje år vi har sån värme denna tiden på året. Riktigt sommar.

Att fixa stallet idag var riktigt svettigt kan jag lova. Lät Cadi (min finnhäst) beta en stund sen på åkern bakom huset, och svettades bara av att stå still i solen. En promenad med Rusin (min shettis) blev typ som att springa ett maraton, haha.

Mot kvällen for jag och min barndomsvän till Jakobstad för att hälsa på en annan kompis. Var en vända in till stan för att köpa vårrullar och satte oss i en park för att bara njuta av vädret och solen, samt fundera om ett och annat. En snabb vända till Prisma för att handla glass och dricka innan vi drog till vår kompis där vi satt och pratade i kvällssolen. Riktigt toppkväll som var prima för humöret!

Det var vad jag sysslat med idag.
Har förövrigt sökt fast jobb till hösten så väntar med spänning på svar därifrån, är faktiskt taggad på att börja söka mig tillbaka ut i arbetslivet, att faktiskt bli så pass frisk att jag kan återgå till "ett normalt liv" igen. Ska ta och berätta mer om mitt mående i ett annat inlägg och berätta hur jag tagit mig upp och dit där jag är idag.





Sådär på tal om yoghurt så ska jag annars börja skapa rutin i mina vardagar, för det är vad som bäst ska hjälpa mot ångest och gynnar mig sen när jag far ut tillbaka i arbetslivet.
Ångesten är nämligen värst på morgonen för mig. Eftersom motion och att röra sig får en att må bättre även psykiskt så ska jag börja dagen med en lite joggingtur eller powerwalk, bara för att få igång dagen och hålla ångesten på avstånd. Ska sen sakta men säkert börja lägga in mer och mer träning i vardagen för att prova om det får mig att må bättre och orka bättre även psykiskt, och att det gynnar mig fysiskt så jag snart orkar upp på hästryggen igen. Ska försöka göra upp ett schema sen, men nu ska jag bara ta det dag för dag. Har tänkt börja från och med imorgon, så får vi se då. Psyket är just nu "Nej, det där orkar du inte med!" men bara att börja så borde de tankarna försvinna.

Nä nu ska jag avsluta detta randominlägg innan allt blir en massa svammel bara. Ska äta upp min mangokvarg med müsli och sen blir det sovdags. Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar