14 oktober 2017

Längtar bort från höstrugget till sommar och sol

Hej i ruskvädret.

Tråkigt och regnigt väder idag då igen, skulle nog gärna ha fått fortsätta vara sol. Fick inte tag i sömnen inatt heller, somnade en 6-tiden så jag är lite trött idag. Dricker en celsius päron i hopp om att få lite energi. Fryser gör jag också så sitter med fulaste outfiten, en rosa morgonrock med huppari under. En ångestdag idag... brukar oftast bli så när det är sämre väder, så vädret påverkar humöret tydligen.
Har tänkt få lite uträttat idag åtminstone. Ska fixa stallet och rida Cadi (inte så lockande i regnet, men...) så ska jag se om jag hinner fixa och stänga till en del av hagen också. Beror på om det hinner bli mörkt innan jag kommer igång.

Sitter också och tänker tillbaka på kroatienresan och vädret där. Vill tillbaka, skulle bra kunna tänka mig att resa till varmare breddgrader nu, man liksom slappnar av på ett helt annat sätt när man kommer sig bort och kan glömma allt det negativa för en stund. Jag vill ha sommar, jag är inte alls redo för höst och vinter. Nej fy fan.

Ska väl ta och få lite uträttat nu och hoppas jag piggnar till. Kanske kan ta en tidig kväll ikväll, lär se, skrives senare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar