14 maj 2011

ESC final

Dags för final imorgon, tiden går. Vem blir då vinnaren tror ni? Lite synd att Finland startar först, de första blir sällan bäst. Haha, nej, tycker inte 100 procentigt om vårt bidrag, helt okej låt, men eftersom jag inte har några favoriter nu i årets esc så skulle det vara kul med en FINLANSSVENSK seger.

Trycker in startordningen nu.

Och esc tittar jag hopperligen på i sällskap av mina 2 bästa vänner :)



1 Finland Finland Paradise Oskar "Da Da Dam"


2 Bosnien och  Hercegovina Bosnien och
Hercegovina
Dino Merlin "Love in Rewind"
(Återspolad kärlek)



3 Danmark Danmark A Friend In London "New Tomorrow" (Ny morgondag)


4 Litauen Litauen Evelina Sašenko "C'est ma vie" (Det är mitt liv)


5 Ungern Ungern Kati Wolf "What About My Dreams?"
(Vad sägs om mina drömmar?)



6 Irland Irland Jedward "Lipstick" (Läppstift)


7 Sverige Sverige Eric Saade "Popular" (Populär)


8 Estland Estland Getter Jaani "Rockefeller Street"


9 Grekland Grekland Loukas Giorkas feat.
Stereo Mike
"Watch My Dance"
(Titta på min dans)



10 Ryssland Ryssland Alex Sparrow "Get You" (Ta dig)


11 Frankrike Frankrike Amaury Vassili "Sognu" (Dröm)


12 Italien Italien Raphael Gualazzi "Madness of Love"
(Kärleksvansinne)



13 Schweiz Schweiz Anna Rossinelli "In Love for a While"
(Kär för en stund)



14 Storbritannien Storbritannien Blue "I Can" (Jag kan)


15 Moldavien Moldavien Zdob şi Zdub "So Lucky" (Så tursam)


16 Tyskland Tyskland Lena Meyer-Landrut "Taken by a Stranger"
(Hänförd av en främling)



17 Rumänien Rumänien Hotel FM "Change" (Förändring)


18 Österrike Österrike Nadine Beiler "The Secret Is Love"
(Hemligheten är kärlek)



19 Azerbajdzjan Azerbajdzjan Ell & Nikki "Running Scared" (Bli rädd)


20 Slovenien Slovenien Maja Keuc "No One" (Ingen)


21 Island Island Sjonni's Friends "Coming home" (Kommer hem)


22 Spanien Spanien Lucía Pérez "Que me quiten lo bailao"
(De inte kan ta ifrån mig
det goda jag har levt
)



23 Ukraina Ukraina Mika Newton "Angels" (Änglar)


24 Serbien Serbien Nina "Čaroban" (Magiskt)


25 Georgien Georgien Eldrine "One More Day"
(Ytterligare en dag)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar