30 maj 2012

Trööög

Idag e en sån dag då man inte orkar något...
E allmänt trött och led det mesta. Förkylning in my <3
Nemen har fixat stallet idag och slöat. Tänkt rida heppan lite ikväll också, men får se om jag orkar. Hon fick arbeta ordentligt igår, en timmes ganska krävande pass med mycket trav och övergångar samt några galoppfattningar. Duktig dam men lite små protester i slutet, men jag e nöjd med henne och hon har nog lite träningsvärk idag ;)

Fyy, skriver teoriprovet igen på fredag också, fan om jag inte lyckas den här gången kommer jag att vara sur på mig själv resten av året. Nej vad då höga krav? ;)

Får se vad man orkar med idag, det e ju fint väder så kan ju inte sitta inne och deppa hela dagen. Tänker iaf ta en länk med hundarna ännu ;) 

Nejmen ush att dagar som denna ska finnas, när man inte orkar med något. Men det hör till, jaja, nu ska jag lyssna på musik iaf och vila och sedan se om jag eventuellt ska träna hästen något eller om hon får vila idag. Såna här dagar e det jobbigt med häst, man vet att man egentligen måste men orkar inte. Tur att de dagarna e ganska få då ;)

Och snart kommer också hovslagaren och då får jag fixat hovarna på damen. så borde jag ta och bli medlem i Finska Ridsportförbundet igen också, börjar bli smått tävlingssugen, och så vi har något att träna för så man får lägga upp en plan och ha mer motivation till ordentlig ridning och träning. Vill ha det som förr när man alltid hade något att sträva mot!  (bara klubbtävlingar )  Börjar även sakna att träna och rida för någon, vill börja utvecklas. Men bara Cadi e i form så kanske jag kan börja fara på träningarna som ordnas då och då, hoppas jag på iaf :)

Nee nu ska jag försöka komma på något att skriva om i bloggen, blir mest bara om hästarna nu. Inget fel på det, men det e ju trots all inte endast en hästblogg ;) Bara jag skulle orka ladda skitkameran så några bilder skulle komma på plats, saknar fotograferingen...


från tiden då jag var som mest fotointresserad...tror jag fick en liten idé om ett blogginlägg där ;)



2 kommentarer:

  1. Nu lyckas du med teoriprovet!
    Du kan ju komma och hälsa på mig ( ledig heeela fredagen xD ) efter eller före provet? ^^

    SvaraRadera
  2. ska iaf öv myki xD ja kan jo jöö he ^^ Naajs (Y)

    SvaraRadera