29 april 2011

BLOGGPRESENTATION

Lite sen, men här kommer den.

Jag som driver bloggen (ganska okänd) heter Gabriella och jag kommer från Finland, Österbotten. Pratar finlandssvenska, eller en dialekt som vi har här.
Jag gillar djur, dator, fotografering och musik. Och förstårs att umgås med mina kompisar. Detta e meningen att bli som min förra skulle. Men varför jag ville göra en ny blogg vet jag inte riktigt, det var nog bara en idé jag fick för mig. Jag bytte för att jag tänkte att jag e ju inte en svensk, och blogg.se e ju en svensk bloggportal. Jag började fundera på papper.fi eller ratata.fi, men jag tycker inte riktigt om wordpress (deras design-verktyg).
Så valde jag blogspot och här ska jag hållas.
Bloggen ska handla om min tråkiga vardag, det var meningen alltså. Men så tänkte jag att bara skriva om sin vardag blir tråkigft för andra, så varför inte lägga in mer? Iallafall tänker jag ha något som jag kallar Veckans Tema, det ska handla om olika saker. Vänskap, djur, kärlek, musik eller vad som önskas. Jag kommer också att ge tips. Och det i form av recept, bra produkter, olika saker man kan göra m.m.
Jag är ju även en djurfantast, så liite om hästar och djur blir det. Men ska göra en hästblogg där ni kan följa mig och min finnhästs vardag och utveckling i träningen. Ska nämligen börja kämpa med att lära henne galoppskänkeln i sommar.

Men nu hoppas jag nu har en hum om vad denna kommer handla om. Hade gott, för nu drar jag på bildlektion, hejs ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar